Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, juni 13, 2010

Going on a Walkabout

Sådär, då var sommarlovet slut. Typ. Resväskan är packad och jag är laddad. Till veckan bär det av söderut, troligen till Ö-viktrakten, där jag och Hjalmar ska inventera contortaförsök. Inte förrän kring första älgjaktsveckan kommer jag flytta ut ur min resväska igen. Härligt med lite varriation till den rätt så monotona vardagen i stan. Nog för att jag trivs med plugget otroligt bra, men faktum är att jag älskar när det händer lite mer. Att vara på resande fot har jag verkligen saknat. Perfekt att kunna kombinera det med ett jobb, där jag dessutom har chans att utvecklas som jägmästare.

I fredags var jag, Lovisa, Johanna, Sofia, Sara och Isak till Cafe-båten och lyssnade på Isaks band som spelade. Så hann vi snacka och bara ha det trevligt ett tag också.

I lördags var det städdag i Ytterboda. Jag och Elsa gick och plockade sådant som gömms i snö och kommer upp i tö. Nej, inte hundskitar, utan saker som tappas och slängs av trafikanterna på vägen. På kvällen var det den årliga grillfesten, med mycket nytt folk. Medelåldern i byn är riktigt låg, de flesta husen ägs av 25-30 åringar med ett eller två små barn. Elsa och Nils jammade loss lite med gitarrerna. Ytterboda är en underbar by!
Så. Ja, det ska bli kul att åka ut och resa med jobbet, men samtidigt tråkigt att inte hinna träffa sävarkompisarna och så vore det ju kul att umgås lite med byafolket också. Men, man kan ju inte få allt.

Idag gjorde jag ett misslyckat försök att göra de två uppgifterna jag har kvar att lämna in i ekonomin. Tänkte att det kunde vara skönt att få dom gjorda i början av sommaren, och kunna fokusera på annat. Efter en halv dag är jag så förtvivlad att jag springer till Sävar och tillbaks. En runda på nära 20 km. Är på lite bättre humör då jag kommer hem. Råkar någon där ute vara duktig på att räkna ut den sammhällsekonomiska förlusten vid monopsoni, hör av dig!!







Nona, en söt liten orkidé



Gillar färgerna och kompositionen i detta foto, som jag tog på I20 i veckan.

1 kommentar:

Ingrid sa...

Hej! Jag har läst din blogg en del o är ganska nyfiken på hur det är att plugga till jägmästare. Har du lust att maila mig så jag kan ställa dig ett par frågor? :)Mvh Ingrid ingrid.kjellstrom@gmail.com