Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, juni 20, 2010

Lite kvinnligt shoppingresonemang:
På veckan jobbar jag allt vad jag orkar för att tjäna så mycket som möjligt. På helgen beger jag mig in på stan för att kolla efter kläder som jag verkligen behöver (...?), samt lite bra-att-ha-prylar.
Så köper jag en klänning för 300 på rea, och den hade kostat 500 från början, så har jag ju plöttsligt tjänat 200 kronor! Jag ville ju bevisligen verkligen ha klänningen eftersom jag köppte den.
Likadant kanske jag inte köpte den där tröjan för 400, och känner mig lite rikare för att jag faktiskt fick behålla dom på kontot.

Plöttsligt känner jag mig lite rikare, eftersom jag ju trotts allt har tjänat/sparat 200+600 kronor, bara genom att gå och shoppa!

Eller...?!
...jovisst! ;) Haha...

Jag och mamma satt och snackade häromdagen om jusst shoppning. Kvinnor handlar gärna kläder, massor av käder. Kan göra av med 1 000-2 000 utan problem en helg. Män därremot kanske inte haldlar lika mycket kläder, men kanske en bil, skoter eller MC som kostar pengar, en dyr bössa och dyra arrenden, massa verktyg...

Skitbra då att tycka att kläder är lika roligt som jakt, och tycka att det är lika roligt att sy och sticka, som att snickra och slöjda i trä. Så förutom alla "kvinnliga" utgifter (kläder, skor, väskor, smink, sysaker...), så ska man kosta på en del av de typiskt "manliga" (bössa, verktyg och annat bra att ha krimskrams till verktygslådan).

Samtidigt-jag älskar kontraster i livet. Jag älskar att vara ute i skogen, få skit under naglarna, granbarr i håret och svettas som ett djur. För att sedan komma hem, duscha, måla naglarna, sätta upp håret och ta på mig en fin klänning och lyssna på bra musik och dricka gott vin.
Tänk vad fattigt livet vore, om man bara gick runt som en skogsmulle i sina slitna skogskläder och laga mat över öppen eld. Likaså fattigt om man bara trippade runt i sina höga klackar, luktar gott och åt finfin, vällagad mat.

Kanske är det inte så konstigt att jag tar med mig ELLE och Lifestyle ut då jag jobbar i försök i skogen, och läser Runners och Utemagasinet hemma i hängmattan.

Inga kommentarer: