Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, juni 20, 2010

I fredags regnade det massor då vi var ute i fällt. Eftersom jobbet var rätt så svettigt valde jag at inte ta på mig regnkläder, utan arbeta så att jag höll mig varm och sedan åka hem och byta om.
På vägen stannar jag på K-rauta för att köpa några säckar mull.
Då jag ska lasta dessa i bilen får jag ett vattenfall över mig, från plasten som legat över säckarna.

Då jag sätter mig i bilen igen säger jag:
"Vad skönt att redan vara jätteblöt, för då gör det ju inget om man blir lite blötare"

Korkat eller klokt? Det stämmer ju faktiskt!
Tänk dig att man är torr, och får massor av vatten över sig. Nog blir man sur och irriterad.
Är man redan blöt, ja, då gör det ju faktiskt ingenting.

Inga kommentarer: