Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, juni 02, 2010

Ett stycke tenta är skriven. Eller snarare ett stycke bok skriven. Tror jag jag skrev 15 sidor. Faktum är att jag nog inte skrivit så mycket för hand sedan jag petade in fingret i cykelhjulet förra hösten. Efter det har det mesta blivit på datorn, eftersom jag knappt kan läsa vad jag skriver och eftersom det faktiskt gör ont att skriva. Pennan lägger sig precis på ärret på min högra pekfingertopp och jag påminns om vilken idiot jag var den där höstdagen.

Hoppas allt vad jag kan att jag klarade den, och det kändes nog rätt så bra. Men man ska ju inte ropa hej förrän man kommit över bäcken, som man brukar säga. Några konstiga frågor som jag chansade på, och vem vet. Kanske trillade det lite poäng där.

Utan vila. Utan ro. Från tentaplugg direkt in på den nya kursen, precis som vanligt. Botanik står på schemat. 160 växter, på svenska och latin, ska vi lära oss. Samt göra ett herbarium innehållande 80 arter. PUH! Peppad, men inser att detta kan bli jobbigt..

Inga kommentarer: