Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, augusti 13, 2008

Det råkade bli en halvmara...

Det är någonting mystiskt med sommarjobb. De lixom suger ut all energi ur en. Efer en arbetsdag somnar man mer än gärna i soffan då man väl kommit hem. Ändå försöker jag masa mig ut några gånger i veckan, för att behålla konditionen i någorlunda form. Väl ute och uppvärmd njuter jag till fullo av springrundan. Jag samlar på mig ny energi.
Jag kände mig väl lite lat, eftersom jag inte sprungit sedan i söndags, och innan det minst lika många dagar. Jag sticker ut på springrundan och ska springa mot Johannisfors. Det var första gången på många år som jag springer denna sträcka. Väl i Johannisfors så vill jag helt enkelt inte vända. Aldrig i livet! Så jag fortsätter...
Svettig, men trotts en rätt så bra hastighet, så var jag inte nämnvärt trött efter min (lite längre än plannerat) springrunda som slutade på samma längd som en halvmara (2,1 mil). Tiden, väldigt ungefärlig, slutade på ca 1:35.
Dagen avslutades med en kort bastu, några goda mackor, en kopp te och min supernyttiga vardags-favoritglass. För visst är man sugen på glass varje dag, hela sommaren?! Kanske inte det bästa, om man vill behålla sommarformen. Lösnigen: köp några glasspinneformar från t.ex. IKEA och frys in juice eller någon god saft. Klart! Så tokigt gott, och kan ätas med mycket gott samvete. Dessutom är det ju jättebilligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

herregud, du är ju typ övernaturlig. 2,1 mil bara sådär! galet! och jag som var nöjd med mina 10 km igår :P men man ska bara jämföra sig med sig själv, det är min filosofi.