Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, augusti 31, 2008

Målarstund i ovädret


I skolan gick jag en 150 p kurs i bild, vilket innebar att jag målade flera timmar, flera gånger i veckan. Riktigt härligt! Men sedan kursen slutat har det som inte blivit av att jag tagit fram pensel och palett hemma. Inte förrän igår, då regnet öste ner och åskan mullrade och jag inte riktigt kände för att gå ut. Jag lät musiken ljuda i mina nyinköppta högtalare och penseln leka med bilden. Ressultatet blev en bild på Milou, som jag inte riktigt vet hur jag ska montera. Jag fick för mig att jag skulle klippa ut den ur papperet. Då jag skulle försöka fota den såg jag skuggan bakom, vad läckert! Kanske ska jag montera den en bit framför bakgrunden, som jag tror får vara vit. Tavlan blir ju mer levande med ett vackert skuggspel.

Är det förresten någon som har något bra tipps på hur man ska bära sig åt för att ta bra kort på det man målat? Färgen (främst akryl) är ju så glansig att då man belyser sitt verk med den mängd ljus som behövs blir det som bara ljusreflektioner av allt.

Inga kommentarer: