Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, maj 20, 2010

Lyckad sässongspremiär med kastspöt

2750 gram id! Fantastiskt!
Tog en dag ledigt från skolan, och pluggade hemma istället. Ibland ger det lika mycket, speciellt då det enda jag kan tänka på i föreläsningssalen är att jag vill UT!
Kan man då ligga på en vacker strand eller under pilen hemma i Ytterboda och plugga i fred tackar man ju inte nej.
Sagt och gjort, och vid lunch tar jag en kort paus. Åker till havet och tar med mig spö och spinnare. Snart hugger det. En bjässe! Kämpar och får upp en firre på 820 gram. Mitt livs första id!

Jag kastar lite till. Snart hugger en dinosaurie på kroken. 1180 gram! En finfin fisk!
Snart får jag upp en fisk på 530 och en liten på 220 gram. Då får det räcka för denna dag. Jag själv plumsar istället i, första doppet i havet för i år. Och förvånande -trots att isen gick för bara några veckor sedan så var det jätteskönt! Nu vågade jag ju inte känna på annat än ytvattnet då, kan tänka mig att det fortfarande är isande kallt djupare ner...

Gladaste gladast, laddar nu för kvällens blodomlopp.



Gårdagskvällen vid ostön.








Inga kommentarer: