Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, maj 20, 2010

Varit och sprungit blodomloppet. En stor elefant skumpade runt de 10 km inne i I20 skogen. Typ 52 minuter senare passerar den mållinjen. FANFANFAN!!!

Vad hade jag för miltid förra året?! Typ 46 minuter. Hoppades på att komma ner på 45 minuter. Och vad fan sysslar jag med nu!? Inte en chans i hela galaxvärdsrymden att jag kan få sådan fart på den sega, lata bläääiga jag.
Anledning:
-ont i knät
-ingen löpträning under vinterhalvåret (förra året var jag ju i australien) och alldeles för lite träning sedan snön smält bort (pga knä).
-konstaterar fakta, jag har blivit tyngre. Mycket är faktiskt muskelmassa, men också sälspäcket som håller mig varm då jag badar. Är det det som kallas bikiniform? Haha.. Men, muskler eller fläsk spelar ingen roll, de ska ju lik förbannat släpas med varenda kilometer.

Men pickniken efter var trevlig, ute i gröngräset. De lyckliga studenterna packar upp all mat vi fått i vår kasse, lax och allt möjligt gott som man sällan unnar sig. Tänkasig så glada vi var. Så börjar det regna, tror vi, tills vi upptäcker att det var en fågel som flög över oss och bombarderat lax, tomater och lite annat med sin dynga. Oh...bagga!
Men det var riktigt trevligt ändå!

Inga kommentarer: