Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, maj 06, 2010

Modell för en dag




Igår var jag och mamma på bio, vi såg filmen "Remember me". Otoligt bra! Dramarulle från USA. Robert Pattinson i huvudrollen, som jag tycker spelades bra. Hela filmen var riktigt trevlig, sorglig och glädjande på samma gång. Man älskar verkligen huvudpersonera. Då filmen börjar närma sig slutet, ser det ut som om allt blir frid och fröjd. Kärleksparet får varandra och livet kvittrar. Plötsligt väder allt, och man inser så skört livet är. Slutet kom mycket oväntat.
Har bara en sak att säga egentligen -se den!!

Idag har jag lyckats täcka många intressen, vilt spridda. Allt från modell, till hantverkare, till, studerande och till att stå och gegga med älgtungor och pröva mina köksliga talanger.
Vaknar i ett inferno av möbler och grejor överallt. Tapetsering på gång, så jag smiter iväg till skolan. Jag och Elin ger upp de inte så givande föreläsningarna och sätter oss i biblioteket och läser på istället.
Efter någon timma på stan möter jag Jessica och Lovisa. Tillsammans går vi och blir make-uppade. De tre snygga modellerna trippar ut framför kameran och blixtrarna går. Lampor och skärmar. Posar, en snyggare än den andra, käder som byts. Skratt och trams. Superkul! Så ovant att se mig så tungt sminkad, snyggt med lite smink inser jag, men inte så mycket. Vid fotograferingen "försvinner" dock 40% av sminket.
Vi får se bilderna, och endel snygga, endel bara heelt galna. Inser att modellyrket kanske inte alltid så lätt som en tror. Bilderna gick att köpa, men till ett pris av 500 kr styck. Och så snygg var jag inte att det var värt att tömma plånboken för några foton.
Sticker hem och tar gratis-foton hemma istället, inte alls lika bra, men kul ändå att dokumentera sminket, som i mina svaga lampor syntes lite mer (lite väl mycket, tycker jag).
Nu ligger ett gäng älgtungor på kokning, doftar spännande.





























Inga kommentarer: