Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, mars 29, 2011

Att vakna och öppna mailkorgen känns ibland lite som när man var liten och spang upp tidigt den 24 december för att se vad som ligger under granen.

Nu är det inte julafton, utan sommaren som närmar sig. Lorna håller på att planera för fullt och har precis fått klart Kvadehuken trip i mitten på juli. Det kommer bli grymmt kul!
Jag kommer även få gå en kurs i planering, säkerhet, överlevnad, väder, gevärshantering och isbjörnar. Dvs allt man behöver kunna i riktigt kärva miljöer där ett misstag kan kosta en livet.

Då datum och liknande för olika expeditioner och lite fakta om själva arbetet börjar strömma in så börjar det kännas mer och mer på riktigt.

Nyper mig i armen. Det är faktiskt sannt att jag ska till Svalbard hela sommaren!
Liten bevisning på att ingenting är omöjligt. Jag fick idén. Jag ville. Jag gav inte upp, fastän jag kände för det flera flera gånger då mitt dedektivsökande började kännas förgäves.

Jag är glad, glad, glad! Odrägligt glad!

Inga kommentarer: