Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, mars 29, 2011

Halelulja moment!

Idag, den 29 mars 2011 är en dag att minnas för mig. Jag har nämligen fått mitt livs första riktiga teknikpass på skidor (mer än på skidlekis då jag var en liten plutt).
Johan Eriksson från IFK Umeå ägnade ett par timmar till att instruera och tippsa mig om massor med jättebra tipps och tankar kring min skejting.
Tidigare har jag i ganska stor utsträckning motverkat mina egna momentankrafter, istället för att utnyttja momenten och min egna kropps vikt.
Nu har jag fått reda på hur jag ska träna och göra för att mer och mer lyckas få ut så mycket som möjligt av momenten.

Och jag kan säga att känslan var förvånandsvärd! Stakade upp för hela vänd-långbacken, tog mig upp för Sandbergs stakarbacke utan några som helst problem och i slutet gled-åkte vi runt ett varv med fokus på teknik och växlar. Det gick inte alls så mycket saktare att åka ett jättelugnt varv på rättare sätt, än ett hettsåkt varv utan teknik (som jag gjort tidigare).

Här ska det tränas massor med teknik sista veckorna fram till Kungsledenrännet!

Hälen har jag hjälptejpat, vilket hjälpte bra. Var nemas problemas att åka.

Ojoj, jag är taggad och hoppas på att snön ligger länge i år. Nu ska jag skriva ner allt så jag har en liten kom-ihåg lapp till mig själv.

Inga kommentarer: