Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


lördag, december 19, 2009

Jullov

Jullov, underbart och på riktigt!
För ett år sedan kanske jag planterade eukalyptus, badade i klarblått vatten. Sprang eller galopperade med Emm i regnskogen. Ganska häftig tanke. Så nyss och samtidigt för så länge sedan.

Idag. Snörök och kyla. Gårdagens kvällstur på Nydala var kylig. -15 grader visade termometern på. Jag ägnade mig åt balansträning och tog ett par varv utan stavar. Förökte lägga tyngdpunkten rätt på skidan och inte böja för mycket på ryggen. Precis som Emil förklarade på sin lilla tekniklektion som han höll för Fanny, Johan, Johannes och jag i veckan. Det gjorde susen. Efter lite nötning fick jag fick till 3:ans växel riktigt fint, utan att falla tillbaks på 2:ans högerstak.
Nu har de flesta åkt hem för att träffa familj över julen. Jag har numer hela korridoren för mig själv, vilket innebär hög musik på kvällarna! Jag och Marre cyklade till IKSU, värmde upp ordentligt med ett halvtimmas löppass och sedan gymmade vi. Idag fick det bli överkroppen och armar för min del.
Nu är det städat i mitt rum och jag ska snart njuta av lördagskvällen. Har tinat lite gott älgkött från kalven jag sköt i höstas. I mitt 18-gradiga rum är vinet i perfekt serveringstemperatur. Senast köpte jag Chakana, ett argentinskt vin på druvorna Malbec och Syrah. Mycket nöjd!

Kram på er!

Inga kommentarer: