Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, december 22, 2009

samlar på "hem"

Jul och hemvändartider.

Jag har precis lämnat mitt hem, och åkt hem. Tyvär hinner jag inte hem detta lov, men ska försöka tillbringa några dagar hemma innan jag åker bort. Tja. Hur många ställen är hem för jag? Samlar nästan på hem, men ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt vad som egentligen är mest hem.

Hem nr 1. Mariehem. Här bor jag för det mesta, och de flesta av mina grejer som jag behöver. Men att bo i en 20 kvadrats betongbunker i en Umeförort är väl inte aldeles för inspirerande?! Fördelen är närheten till skidspår och universitet.
Hem nr 2. Ytterboda. Hemma hos mamma i Kaptensgården, ett underbart hus. Älskar närheten till skärgården och skogen. Finns alltid saker att göra. De saker jag inte har på mariehem är här.
Hem nr 3. Sävar. Hemma i pappas lägenhet. Ett av mina hem, men jag känner mig inte så hemma här, eftersom jag inte är här så ofta. Jag är mer på besök hos far.
Hem nr 4. Ammarnäs. Stugan uppe i Ammarnäs, en av de bästa av plattser. Underbart vackert, massor av saker att göra året om. Ett ställe att vara lycklig på! Bodde här uppe ett par månader under sommaren, och hoppas kunna göra det fler sommrar.

Alltså...Jag har precis lämnat Mariehem, och åkt till Ytterboda. Tyvär hinner jag inte till Ammarnäs detta lov, en ska försöka tillbringa några dagar i Sävar innnan jag åker till Göteborg.

Livet i en resväska, även hemma...

Inga kommentarer: