Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, december 22, 2011

Från dagen..

En man, kvinna och deras två smådöttrar är och letar ut en fin gran, som vi ska kapa till. Moa kapar mycket vant granen med motrsågen och jag står redo att näta, då mannen lutar sig till mig och viskar "gu, jag tycker det är så sexigt med kvinnor som kan såga motorsåg!" Och det var inte sådär roligt han sa det, mer -han förtjänar en smäll-aktigt!
Ahh, jag viste inte vad jag skulle säga, skulle jag bli sur inför hustru och barn och förstöra julefriden eller skulle jag bara ta det. Jag sa bara irriterat "jahapp" och nätade granen åt dem.

Nästa sjuka sak är en man med tre småjäntor på ca 4-7 år som letar rätt på en fin gran. Då vi bär ner den till bilen känner vi att han verkligen stinker sprit. Så han körde väll full i stockholmstrafiken med sina tre söta döttrar. Blir man inte helt galen på sådanna idioter eller?! Men så viste vi ju inte om han verkligen var full, eller om jackan bara hade råkat fått en rejäl dos sprit över sig. En ond blick fick han då, innan han rullade vidare med sin bil.

Inga kommentarer: