Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


lördag, december 17, 2011

Några klasskamrater har levererat granar till kungaslottet, där Victoria stod och tog emot.
Vi andra sliter på som vanligt ute på Barkarby. Igår tog vi en sväng för att kolla våra konkurrenter, plantagen och Bauhouse. Set senare slår vi rätt så lätt, men plantagen har billigare granar som är jättefina dom med. Vi frågade de som jobbade där vars kungsgranarna kom ifrån. "Danmark, de går inte att odla i sverige." -Haha, det gör dom visst!

Vi kämpar ändå på i ösregn, snålblåst och veliga kunder. Det är som att vid julgransval sätts alla realtioner på prov. Intressant att se. En man lämnade sin fru och åkte iväg med bilen, medan det mest vanliga är att åka hem med frun och återkoma senare.

En herre kom och började jämföra granar med en kvinnas form. Han var rätt så rolig och trevlig. Granen ska ha en fin och kraftig byst, till ett par fina höfter. Tillslut hittade jag en gran med den perfekta kroppsformen åt denne herre. Han hade varit på plantagen och hittat lika fina granar där, till ett bättre pris. Så han frågade mig "Vet du, det finns bara en anledning till att jag gick hit och köpte en gran. Vet du vad den är?"
"Jo, jag har precis köpt en gran av den vackraste julgransförsäljare jag någonsin har träffat!" Lite lagom generad tackar jag för komlimangen.

I övrigt så tycker jag att vi är ett mycket bra säljargäng som lyckas underhålla varandra rätt så bra även då det är knapert med kunder. Massor av prat, skämt, dans och akrobatik på hög nivå. Så har jag jättetur att kunna bo hemma hos farmor och farfar som tar hand om mig. Farfar sjuttsar mig fram och tillbaks till IKEA varje dag och farmor lagar jättegod mat som står varm då jag kommer hem och är jättetrött och hungrig.

Inga kommentarer: