Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, december 18, 2011

Uppdatering från IKEA-parkeringen på Barkarby.
Hela dagen igår så bjöds vi på snöblandat regn. Allt blev sinnessjukt blött! Granarna måste snöas av med jämna mellanrum. Då tar man tag i stammen lyfter upp och dunkar ner stammen i marken ett par gånger så en stor mängd slask faller ner över en och man blir ännu blötare. Vatten forsar in genom armen. "Säg bara till om du vill att jag ska hålla fram en gran åt er", säger jag till kunderna. De pekar på en och jag snöar av den. Har dom medlidande nog så bestämmer dom sig snabbt och klagar inte på priset. En dam försökte pruta på en redan mycket prisvärd gran. Jag svarade henne att jag tyvär inte kunde gå lägre, men att pengarna sedan kommer gå till vår klassresa. Hon fick lite smådåligt samvete och gav oss lite extra istället.
Dagskassan blev totalt dränkt, trotts att den ligger i en midjeväska under regnkläderna. Vi stod framför en byggfläkt och försökte torka och sära på sedlarna som hade missfärgats till svart. "Pengatvätt av svarta sedlar". Kändes skmmt.
Min mobil dog ett tag, så jag fck plocka issär den och lägga den och massa vantar framför den väl investerade byggfläkten som räddade vår dag. Att ha torra vantar har jag helt gett upp, men så länge man lyckas hålla vattnet i dom varmt så är det lugnt.

Stämningen i gänget är dock på topp och vi har det faktiskt riktigt trevligt. Ca 65 granar fick vi sålt igår, faktiskt inte så illa.
Hej och hå, glatt humör och kämpar på!

Inga kommentarer: