Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, december 04, 2011

Någon man älskar otroligt mycket. Någon som alltid har funnits där och gett mig så mycket glädje och fina minnen. En frisk, hälsosam och mycket vacker människa, som kunnat bli mycket gammal och lycklig.
När denna person får beskedet cancer känns det helt overkligt och man vill bara inte inse.

Tidigt i morse fick så mormor somna in. 

Jag är otroligt glad att jag haft lyckan att ha en verkligen underbar mormor och bra kontakt med henne.   
Alla underbara sommrar i Bohuslän. Alla mysiga turer i Rudalen. Alla fnittriga telefonsamtal. Alla brev.
Flera gånger varje dag har jag kommit på att jag vill ringa mormor och berätta om allt möjligt jag fått vara med om. Men det går ju inte. Det kommer aldrig mer att gå. 

Samtidigt känns det skönt att hennes lidande från sjukdommen tillslut är över. Hon har fått ro och slipper smärtan och förvirringen. 

Sov gott du underbara mormor, 


Det andra adventsljuset ska jag tända för min mormor
som nu blivit den vackraste ängeln. 

2 kommentarer:

ROSETTER & PRICKAR sa...

hemskt hemskt tråkigt, men skönt att hon slipper lida. vad bra att du har så många fina minnen av henne :)

Marléne sa...

Så tråkigt det är när man mister någon av de man älskar. Men lidande är inget bra liv,,,
Men hon finns i ditt hjärta och det får du stolt bära med dig. Kram från Anäs