Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, december 18, 2011

-Men orkar du verkligen bära hela den stora granen?!
-Ja, såklart. Det är inga problem. Men vill du att jag ska fixa till den med motorsågen så att den passar julgransfoten också, så nätar jag den sedan?
-Va, du..motorsåg?! Jo, gärna.

Så fick jag drix av en mycket imponerad herre, på ett redan bra pris. Man tackar! Jag kunde lätt lägga till en hundring per gran, bara för att jag som tjej i Stockholm stod med en motorsåg i handen. Själv tyckte jag bara att det var kul att stå och såga ett litet tag!

Så har jag varit på släktmiddag med härliga Wennströmsklanen. Minst en representant från varje brödrafamilj och vi blev 31 personer som intog wärldshuset i Knivsta, såklart med tillhörande sång och skålar. Det var riktigt trevligt att träffa kusiner, farbrödrar och allt därtill! Därtill ett mycket gott julbord, och sist men inte minst en ledig kväll! Jag är glad att jag har en himla härlig släkt, synd bara man träffas så sällan!

Inga kommentarer: