Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, december 08, 2011

Löptur i snö

Denna kväll var jag och Hanna ute och sprang en tur på Gammliaspåret. Massor av härlig snö och vi blev omåkta av flera skidentusiaster som gjorde premiären på det tunna snölagret. Åh, så underbart det såg ut! Men åh, så underbart det var att springa i snön!

Jag blev sådär skönt trött de sista kilometrarna. Med tur dit, runt i skogen och så hem igen (med en extra liten runda, fastän jag var trött...hmmm, hur tänkte jag där?!) så blev det 1,5 timma löpning i bra tempo. Skönt!!
Att dagens matlåda råkade räcka till både lunch och middag visade sig i mitt lite småtomma energiförråd. Nu ska jag försöka få lite aptit och så blir det en liten tunnbrödsrulle med matjesill och turkisk yoghurt, och en rulle med tunna skivor whiskygravat renkött och pepparrotsvisp. Det ska va gott att leva!! Till det en efterlängtad kopp rykande, grönt te innan läggdags. Och så mys med lilla Freja såklart! Hon har pysslat på lite medan jag var ute, och när jag kommer hem är sängen full med rosblad. Vissna och sönderlekta till pulverform...tack, lilla buskatt! 


Inga kommentarer: