Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


fredag, december 09, 2011

Galet trött igår, sådär supersömnig och jag insåg att jag skulle ha svårt att vakna i tid. Lägger mig i tid. 
Klockan ringer och ringer, men jag vaknar inte. Drömmer att jag pratar i telefon. Medans jag pratar så hör jag att det ringer. Vad konstigt, jag har ju inte två telefoner, tänker jag och pratar vidare. Vänta lite nu, det är ju jag som drömmer att jag pratar, medan telefonen ringer på riktigt! Minst sagt förvirrande situation, men jättemysigt att bli väckt med ett telefonsamtal!
Missade dock första timman i skolan. Suck. Införskaffning av en till klocka börjar kännas aktuellt, samt att koppla in timer på sänglampan. 

Jag och Hanna spelade ett pass badminton och sedan visade hon mig lite övningar med kettlebels. Jättebra träning ju, mer rörligt och "naturligt" än bara lyfta vanliga vikter eller fördriva tid i maskiner.

Snön vräker ner i stora mängder. Julstämningen börjar bli på topp! Ikväll ska jag åka ut till underbara Ytterboda och fredagsmysa hemma hos världens bästa mamma. Föst en hembakad liten lussekatt med extra mycket saffran efter träningen, så jag står mig till middag.

Inga kommentarer: