Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, juni 17, 2008

Första veckan av ledighet

Jag har kastat mig ut i sommarlovet, lycklig efter studenten. Det jag har hunnit med är att ställa om dygnet helt, är vaken till 3, vaknar 12...inte bra!
I lördags var det kombinerad 50-årsfest och studentfest hemma hos Sofia, och det var jättekul! Maten var underbart god. Sofia och hennes kusin Emma hade fixat ihop en massa kul lekar, och även att mitt lag förlorade så var det kul. Lovisa och Johannas familjer hade gjort en superrolig tävling mellan Sofia och Lars. Vi andra bara satt och skrattade!
På förmiddagen var jag på skogsnola. Lika kul som alltid, förutom att jag (av någon dum anledning) bestämde mig för att kolla kroppssammansättningen, vilket man kunde göra gratis denna dag...Så jag lade mig ner på britsen och fick några mätgrejor på händer och fötter. Sedan var mitt kroppsinnehåll offentligt. Värdena tolkades utofrån ens längd och vikt och man fick se hur man "ser ut" jämfört med medelvärdet. Jag hade för lite av allt, utom av vatten utanför cellerna, som bland annat påverkas av ens saltintag. Det lustiga är att jag gör allt för att undvika salt mat! Men då jag fick se mina muskelvärden höll jag på att gå under, för jag hade tydligen jättelite muskler! Då har jag en lustig kropp, som kan fungera så väl utan muskler, och dessutom då det ser ut som om det finns muskler! Ja, ja..inga ursekter! Jag har ju hela livet på mig att ändra på det, så under sommaren ska jag lyfta lite mer skrot. Men 32 armhävningar klarade jag faktiskt förra veckan, efter att ha sprungit en mil!
I övrigt köpte jag en ihopfällbar japansk såg, som jag velat ha ett bra tag nu. Bra att ha. Så köpte jag en hoodjacka och en t-shirt av märket John Deer (skogsfolkets motsvarighet till ferrari, typ).

På Söndagen badade jag och Elsa i Skeppsvik. Vattnet var galet kallt, men det var i alla fall blött...

I Måndags cyklade jag och Elsa till stallet och red. Jag tänkte ta mig över några hinder med Elix, förtst en vägran, sedan krämade jag på. Då hoppade han längd- och höjdhopp, något som Elsa fångade på bild. Inget stilhopp direkt, men det ser kul ut!

På kvällen for jag och mamma till skjutbanan och skjöt lite hagel. Jag tog såklart på mig min nya hoodjacka från John Deer. Hitils i år då jag skjutit har det gått riktigt, riktigt dåligt. Endast några få duvor har blivit träffade. Men så kollade Kalle på chokern som mamma satt i. "Det här går ju inte att skjuta lerduvor med! Med den här är det ju omöjligt att träffa."
Oj, vad lycklig jag var! Det var altså inte jag det var fel på, utan det var mamma som hade satt in en fel choker i pipan!
Jag skjöt, och missade...
Kalle var genast framme och sade till mig att vrida mig lite, lite frammår. Jag träffade, och träffade, och träffade.. back in old days and I was happy!
På onsdag ska jag upp till Pite o hämta min nya bössa, så kul! Sporting på kvällen dårå?!

Inga kommentarer: