Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, juni 19, 2008

Min bysse, knott o glass

Nu har jag varit uppe i Piteå och hämtat min hagelbössa. Jag snålåkte med pappa, som skulle ut i försök någonstans där uppe. Jag fick hjälpa honom att föra in mätvärdena på papper och blev samtidigt totalt uppäten av knott. Myggorna rör mig inte, men istället drabbas jag av dessa odjur som får blodet att rinna på benen. Jag vet inte vad som är bäst...
Vi glassade på hemvägen, årers första glass! Jag hade hoppats på att få inviga glasssommaren med årets solero, jag är en soleronörd! Årets solero är visst bananglass med överdrag av sorbet gjord på jordgubbar och tranbär. Oj, vad gott det låter, men ack! Den var ju slut... Blev en annanassplitt -enligt orginalet sedan 1973! Den var faktiskt riktigt god (men jag saknade min solero). Dessutom nallade jag lite från pappas magnum Colombia. "Klassisk Magnumchoklad med sockerkrisp som omger en krämig vaniljglass med virvlar av fyllig kaffesås - gjord på äkta colombianska kaffebönor." Gott med ett litet smakprov, men inte en hel glass tack!
I vilket fall, bössan är min och jag väntar med spänning till måndagens trapp, dit jag ska med min snygging! Jippi, jipi, jippi!

Inga kommentarer: