Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


fredag, juni 13, 2008

Studenten!

Så har jag tagit studenten, och vilken härlig dag det var!
Först champanjefrukost med klassen, jumsy! Grundade dagen med någon promille som fick en extra glad och trallig. Vi närmade oss tillslut skolan, tjoades och trallandes "för vi har tagit studenten..fy fan vad vi e bra!"
Foto, signering av studenthattar och mobbing av 1:orna och 2:orna, sedan en lång och dryg stund i aulan, då alla bara ville springa ut. Tillslut var klockan slagen och vi fick springa ut. I panik -jag såg inte min släkt! Så tillslut ser jag en stor tavla med mig på, påklädd i pappas gamla tönt-goggels och en vit mössa, taget någonstans uppe på fjället.
Jag fick massor av rosor, buketter och gossedjur i sverigesnören att hänga på mig. Så där stod jag, framför den kuliga skylten på mig, iförd i massa blommor och log tills det krampade i kinderna.
Vi gick mot klassens flak, som vi otroligt nog lyckades fixa (Jespers förtjänst). Björkris och lakan med texterna "Vi synns i dimman" och "verkligheten är bara en parantes" prydde flaket. Efter en kort åktur i stan åkte jag hem till Ytterboda och förberedde det sista för middagen. Vi skålade med champanje och sedan fick jag massor av fina presenter. Kan nämna några av dom: Efva Attlings halsband Imagine Peace av kusinerna på pappas sida med familjer, presentkort på ute buriken av Jörgen, rutiga kokboken och massor av australiensiska dollar av Gunnar och Ingegerd, ett halsband med ett ljusblått hjärta av Salle och Stina, en stor resväska av mamma och pappa, pengar av mormor och morfar... Tack, tack, tack, tack allihopa!
Sedan bjöds det på buffe, som jag gjort i sammarbete med mamma. Jag själv tycker att det blev riktigt lyckat. Efter en kubbturnering i trädgården drack vi kaffe och åt cheescake och/eller kademummakaka sammt massor av en fräch fruktsallad.
Då maten landat i magen åkte vi in till Johannes för att förfesta, och ärligt talat, jag har ingen aning om hur mycket jag drack, men lagom full blev jag nog. Precis så att man bara blir jätteglad och skrattar åt allt och precis inte kan tänka riktigt smart. Efter massor av champanje, cider, vin och bål började vi gå mot corona och halsa i oss det sista i flaskorna. För en del blev det lite väl mycket...så de fick åka polisbilen. Alla utom min kusin Amadeus (ett år kvar, tjalalalala...) kom in. Vi dansade och njöt allt vad som gick. I början var det grymmt jobbigt att försöka dansa i det blinkande ljuset i kombination med effekten av mitt intag under förfesten, men ju längre kvällen gick destå lättare gick det. Jag var såå lycklig!
Vid 2-tiden sade vi hejdå till alla våra kära klasskompisar, som jag saknar redan nu...därefter kom Magnus mamma och hämtade oss. Först efter många glas vatten började min hesa hals bli sig själv igen.
Men en sådan underbar dag! Tack alla för att jag fick dela den med er!

Champanjefrukost hemma hos Johannes. Min fråga -varför gör man inte det här varje helg!? Underbar start på dagen!
Glada studenter på väg till skoan -för sista gången!
Tjalalala...Vi börjar se ljuset. Dax för fotografering.
Ännu mer tjalalala...

Jaaa! Nu har vi tagit studenten. Jag och Johanna posar framför kameran.
Familjen

Vem kan skrika högst!? Glada studenter på vårat flak, här ler Zuzanna och Marie.

Och så här glad var jag! Massor av jättefina presenter...
Ok, jag är ett år yngre och borde får handikapp hävdar jag! Men, nu är det bevisat och förevigat -jag är kortare...

Presentöppning...

På väg till skivan


Pary, party! Vi dansar loss så svetten rinner. För vi har tagit studenten!!!

Inga kommentarer: