Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, juni 19, 2008

Svettigt, soligt, härligt!

Vad gör man på sommaren, jo njuter!
Så på förmiddagen idag, denna galet soliga dag sprang jag till Sävar. På ryggen hade jag min lilla skidryggsäck, som är utformad för extremare sporter som kräver något mer av utrustingen. På skidturer har den följt med en hel del mil, men jag har aldrig sprungit med den tidigare. Faktisk så har jag aldrig sprungit med ryggsäck förut. Nu skumpade den runt på ryggen, trots rikligt med härliga spännen och ett anpassat midjebälte. Hade jag varit 30 cm längre hade jag nog inte drabbats av detta problem, misstänker jag. Jag fick springa och ha axelsämmarna sträckta med hjälp av händerna, lite besvärligt, men det gick. Två stora skavsår på ryggen sved till då jag ställde mig i duchen. Fint inför bikinisässongen!
I övrigt var turen underbar och riktigt, riktigt svettig.

Senare på dagen spelade jag fresbegolf med Johanna, Ingrid och Zainab. Det var galet kul, och galet varmt! Åskan mullrade på på avstånd, men över mariehemsängarna sken solen. Dessutom vann jag och Johanna (vi hade bara två fresbes, så vi delade upp oss i två lag) med 18 kast mindre. Dagen avslutades med fika och sedan åkte jag med Johanna till Sävar, där jag hopade på hojen och cyklade till Ytterboda igen. 48:onde turen, enligt räkning. Närmar mig 50...

Jag städade lite av rummet på kvällen (okay, jag började, men nu sitter jag dock vid datorn istället, men tanken var god...) och hittade en liten lapp med ett visdomsord, som jag skrivit av någongång, någonstans. Det lyder: "livet är det som händer medan man tänker på annat". Klokt, tänk på det!

Ha en trevlig midsommar! Kramar.

Inga kommentarer: