Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, juni 01, 2008

Under veckan har jag jobbat en hel del på Skogforsk. Jag lyckades bränna min bleka hud rätt så fint i den härliga sommarsolen, något som känns nu. Totalt sett fick jag ihop 21 timmar i solen, vilket blir en del på kontot.

Midnattssolen får mig att glömma bort det där med att sova. Flera kvällar har jag varit ute på trekvartsprommenader i skogen vid 1-tiden. Hur mysigt som helst, och man är garanterad att få se rådjur och kanske någon älg. På fedagen kämpade jag tappert i singstar men hade ingen chans mot Lovisa och Johanna. Haha...det lät inte bra från min del! Vid midnatt cyklade jag hem till Ytterboda och begav mig ut på promenad. Mysigt!

I Lördags var jag och mamma iväg till Piteå för att kolla på bössor. Jag hade bestämt mig för att bara kolla, inte köpa. Tillslut stod jag ändå där och höll i en vacker hagelbössa av fabrikatet Husqvarna. Jag hade inte längre något val. Bössan låg perfekt, dessutom var den lätt. Jag köpte min första bössa. Hej ock välkommen till min garderob! Nu ska jag bara fixa med papper hos polisen. Kolven ska kortas några milimeter och sedan ska jag flytta till trapp-banan.

På söndagen tog vi med grannarnas hjälp ner flaggstången och knöt upp den knut som vimpeln slagit runt toppen. På eftermiddagen begav jag mig ut på en underbar tur i skogen med mountainbiken. Galet härligt!

Kan man vara sötare än dessa bretonvalpar som vi träffade förra Lördagen?

Inga kommentarer: