Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, juni 23, 2008

Midsommarhelgen

Hej, hej. Just nu sitter jag och väntar med en kopp kaffe på att regnet ska upphöra så att jag kan gå ut och spetta upp några stenar ur gräsmattan. Igår klippte jag vår puckel-pist-gräsmatta, som jag måste göra några gånger i veckan. Turen på åkgräsklipparen tar några timmar. Igår fick jag dock nog, då ännu en sten klongade till i bladen. Jag hoppade av klippare och sprang svärandes iväg och hämtade spettet och en spade. I kjol och vit tjocktröja började jag kämpa med stenarna. Snart insåg jag dock att jag både var för varmt och för oömt klädd. Jag beslutade mig för att fortsätta idag istället. Nu sitter jag dock här inne framför datorna ändå och lyssnar på sommarpratarna som jag missat. Jag rekomenderar faktiskt att lysna på sommarpratarna, klicka på länken! Sommar i P1

I morse pallrade jag mig upp och for ut på en lagom 7 km springrunda innan frukost. Elsa cyklade med mot en kompis de första 3 kilometrarna.


Midsommar firades med Sofia, Johana, Sara, Lovisa och Linn hemma i Ytterboda, där vi hade huset för oss själva. Våra planer på att besöka Skeppsviks herrgård och dansa runt stången och fika beslöt vi för att lägga på hyllan, då vädret var rätt så tråkigt. Kvällen passerade ändå, med god mat och gott vin. Strax innan midnatt gck vi på en lång promenad med Milou och beskådade den vackra midsommarnatten tillsammans med myggen. Vi firade Lovisa på hennes 19-årsdag med paket. Då vi alla satt i soffan någon gång på natten och halvsov beslöt vi oss för att gå och lägga oss.

På lördagen bjöds vi på tårta hemma hos Lovisa. Jag cyklade också min 50:onde gång mellan Sävar och Ytterboda, en lyckad tur med rätt så mycket motvind.

På söndagen var jag lekledare för Elsas sommarparty. Mellan 14 och 19 hade jag hand om massor av galna och sjövilda ungar, som aldrig tycktes bli trötta.
Tjorven blev så trött...har du sett en katt tidigare som suger på tummen?


Nu struntar jag i att det regnar. Man blir ju blöt av svett ändå! Här ska startas krig mot stenarna...

Inga kommentarer: