Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, juni 08, 2008

Sommar, sommar och sol...

Nu är det ju sommarlov, eller? Nja, men nästan. Inga mer prov eller läxor, slappt och skönt!
I veckan har jag jobbat som en galning på Skogforsk och förutom fixat in lite mer pengar på kontot, grundat en fin sommarbränna. Tyvär är den aldeles blåprickig efter bland annat lite turer med min MTB i skogarna kring Sävar och Ytterboda. Jag kan dock inte förstå hur jag lyckas samla på mig så mycket blåmärken. Det här är väl mitt sätt att fixa beach 2008 - att försöka anta samma färg som havet. Mamma kom i vilket fall och sade till mig då jag gick med korta byxor på stan -det ser ju ut som om du blivit misshandlad! Mitt svar:
-Nej mamma, det ser ut som om jag haft roligt!
I vilket fall, det var gött med en varm vecka. 30 grader i skullgan och arbete från 07:00 till 16:00. Lite zombie av värmen och solfrossa på kvällen.

Idag hämtade jag mormor och morfar på tågstationen. Vi tog dagen ganska lugnt. Jag fixade i ordning lite mat som jag frös in till firandet på onsdag. Samtidigt insåg jag att jag inte skulle fixa mer än en dag som hemmafru. Kul att baka en kaka då och då, men att stå i flera timmar -no way! Jag och Elsa smet iväg till stallet där jag försökte visa Elsa hur man "startar" och styr en häst. Detta visade sig vara svårare än jag mins det. Hästen stod antingen helt stilla eller så gick den på mina fötter då Elsa skulle rida på en volt. Hon kämpade ändå på rätt så bra. Studera Elix fina smile på denna bild!

Inga kommentarer: