Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


fredag, januari 08, 2010

Frejdag. Freedag. Fredsdag

I vilket fall en härlig dag! Med uppfiskade -25 grader välkomnade den oss umebor.

Igår var det slut på det roliga. Back in plugget. Okej, det kan vara rätt så roligt det med. Träffa alla klasskamrater, och lyssna på tokspännande ekomomi med Lohmander. What a day.
Du som missat det, igår var det också semmeltorsdagen. Viktiga grejer! Inte tjuvstart inte. Påbyggnad av isolerande lager för att överleva det polarklimat vi lever i. Tja, eller så är Görans semlor helt enkelt så goda att den feta tisdagen behövde förstärkning i kalendern. Semlan till ära.

Dagen fredag. Trött. En bra idé för att inte vara trött kan vara att sova på nätterna. Eller sova lite mer än fyra-fem timmar. Speciellt vintertid. Sommartid tycks det ju både räcka och bli över. Men mörkdelen på året ger John Blund superkrafter. Att stackarn inte blir utbränd, så som en ska natta folket! Jag laddade upp med en thermos kaffe. Pressat på julkaffe som blitt över.
Långa timmar. Ändlöst prat. Informationen gick in genom ena örat, gav en förhoppning om att stanna inne i tomrummet, ekade runt lite, men fortsatte så ut genom andra örat. Nehepp. Funderar på att plugga igen läckaget med öronpropp.

Trampar hem på min röda springare. Kylslagen metall. Trögcyklad. Varm kopp te.
Sedan sov jag gott i någon timma. Blängde på termometern. -23 grader. Som fastfrusen. Tittar lite på mina skidor. Så nära, men så långt bort. Inte värt att dra ner massa kalluft i lungorna och få besväras av astman resten av livet. Suck. Vill ut och åka!
Diskussion med seriösa korridoren. Varmare än -10 grader. No way! Inte kan de ha blivit så mycket varmare på bara några minuter. Greger kommer på tanken att jag kanske bör kolla termometern igen. Oj. En blondin hade visst läst av den. "out min. -22,7". Jaja, en kan inte alltid vara så smart va! Ett litet klick och vips, -6,9 grader. Festligt vad man kan göra med teknikens hjälp! Som mamma sa åt mig flertalet gånger under jullovet "Men Ragna, du är ju faktiskt blond..." Gracias!
Men MAMMA, haha! Du är också blond!
I vilket fall. Nu ska jag trycka in "out max." knappen, så tempen stannar på -6,9. En behaglig temperatur på skidspåret.
Shit, lite småsmart är jag allt! ;)

Nu blir det filmkväll i korren. Filmen "varg" står på programmet. Passande i dessa dagar.

Yla på, nu är det helg!

Inga kommentarer: