Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


fredag, oktober 29, 2010


Fredag, jippi! Har precis cyklat hem över lunchen för att gå en mysig liten promenad i skogen med världens finaste kille. Lilla Milou.

Nu laddar jag för eftermiddagen med en kopp rykande, varmt kaffe. Zoegas dark temtation. Mums, värt att prova!

Lyssnar på musik. Jag gillar att göra listor på Spotify, men de flesta jag har, är resultat från "aha, den verkar ju bra, drar över tio stycken låtar från den här artisten" eller "hmm, verkar intressant, men jag hinner inte lyssna nu. Drar över ett gäng låtar". Resultat; sjukt dåliga spellistor.
Nu har jag som uppdrag att göra en lista på spotify som är bra. Börjar med en lugn och trevlig. Så har du tipps på sjukt bra låtar; tell me!

Oslagbart är ju Dire Straits- sultans of swing. Ja, klassiskt. Men den är ett musikaliskt mästerverk! Klart den bästa låt som gjorts genom tiderna.

Belle & Sebastians låt I want the world to stop är en för mig nyupptäckt låt som jag fastnat för.
Inte heller att glömma bort är Relator av Pete Yorn and Scarlet Johansson. Älskar hennes röst!
Men nu, sista låten innan sista rycket på skolan blir STHLM serenad av Adolphson och Falk. Man kan ju inte annat än att känna längtan efter en mysig fredagskväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Scarlet Johansson har gjort en bra skiva där hon tolkar Tom Waits låtar. Tom Waits... Det låter som som han blivit uppväxt på whiskey och cigg.Alla låtar Scarlet valt att tolka är jättebra. Det finns en svensk tjej som fått rätt mycket uppmärksamhet de sista åren, och ibland kallas hon för Tom Waits kvinnliga motsvarighet. Hajen heter hon, men finns inte på spotify. Men kolla gärna upp henne på youtube!

Anonym sa...

Blackmore's night har några bra som kanske passar. Prova "locked within the crystal ball".