Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, oktober 31, 2010

Sittning och Spex

Att planera ett spex är visst en konst. Förra året floppade det väll lite grann.
I år tog vi hjälp av några öl och mycket glatt humör. Jajjemen, vad det lyckades!
På jaktmiddagen är det JVFs (jaktvårdsföreingen) styrelses tur att roa publiken.
Resultatet av onsdagskvällens get together möte med trerätters middag och tillhörande drycker;
-Vi ska bära in ett pass i kårhuset där jaktledaren får sitta!
-Vi kör in älgtrucken!
-Vi skjuter salut med kanonen!

Spexet blev en hyllning till vår kära älgtruck, som visade sig ha varit med om många, många saker. Tillverkades av Jesus, som inte var snickare utan truckbyggare. Pyramidmysteriet är löst, det var trucken som transporterade stenblocken. Under vikingatiden fightades man inte om guld och rikedomar, utan om älgtrucken. Man emigrerade med hjälp av trucken till Amerikat. Människan var inte först på månen, det var älgtrucken. Avslutningsvis skjuts det en stor älg på skolans jaktmark (skjuts med kanonen, utanför kårhuset) och älgtrucken räddar situationen.

Kvällen var i övrigt mycket rolig. Jag missade FinnSaunan, men hade en trevlig förfest hemma istället med kring 20 pers. Johanna kom upp från Uppsala och gästade vårt trevliga skogsslott.

Som tur var fick jag sova en väl behövd timma extra på söndagen, sedan går jag, Jessica och Johanna på skogisfiket vartefter jag går en underbar promenad runt Nydalasjön. Något jag börjat göra nästan varje söndag. Tid för mig själv att tänka igenom senaste veckan. Något jag rekommenderar att göra! Ta ett par timmars promenad och fundera igenom allt man inte annars hinner eller får möjlighet till att göra.

På kvällen ser jag Dear John, en jättebra film som jag verkligen kände satt rätt nu! Trevlig musik var dessutom en bonus.

Inga kommentarer: