Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


lördag, oktober 23, 2010

Oj, vad kul det var igår! Vet inte hur många som kom, men en del blev det. Och fest var det.
Snön kom på kvällen, och marken blev vackert vit. Jag, Elin, Andreas och Kim cyklade iväg till Origo. Vi började med lite akrobatiska konster. Andreas på ena cykeln, Kim på andra och jag stående med fötterna på varsin pakethållare. Sjukt grymt! Det gick i säkert flera metrar innan vi föll ihop som en korthus. Ja, det är rätt gott om svarta, stora blåmärken på ben och händer idag, men lugn. Jag slog mig i alla fall inte så pass att det gjorde ont.
På Origo var det kul. Elin for hem, men vi andra fortsatte festen. Vidare tillbaks till Nydalahöjd och käkade lite och hade snöbollskrig, inomhus...

Idag sken solen och träden gnistrade i snö. Så vackert! Tyvärr vakande jag inte upp i sovsäcken uppe i fjällen, utan i min kära betonglägenhet i stan. Men, det duger väll det med.
Jag och Andreas cyklade ner till stan och shoppade lite. Sånt där nödvändigt onödigt som man egentligen (inte) behöver. Det blev ett fint tyg till min stora, underbara 50x70- kudde, lite nya underkläder och en halsduk med huva. Jättehäftig och jättevarm! Garderat mig mot ryssvintern. :)
Kim och Petra kom och vi fyra tog ett fikastopp på max.

Nu ska det bli tacokväll i lägenheten!

Ha en trevlig lördag!

Inga kommentarer: