Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, oktober 31, 2010

Konfliktlösning

Det där med att vara öppen och diskutera problem är viktigt. Vanligare är dock att man flyr från problemet, och har en mycket dålig stämning istället.
Hej och välkommen till lägenheten där jag bor!
Idag var måttet rågat och vi satte oss ner och diskuterade igenom vilka vi är, vad vi behöver och vad vi gillar och ogillar.
Nu ska vi försöka mötas på mitten.
Jag hoppas verkligen att det ger resultat, det kändes i vilket fall som det då vi avslutade kvällen med ett gott skratt och en kram.

Nu sitter jag på mitt rum, på min nya underbara matta (större modellen av Canada, köpt på MIO), med ljus tända och lyssnar på Dear John (på Spotify), tar en kopp hibiskuste och laddar för veckan. Myspysstund för sig själv!

Inga kommentarer: