Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, oktober 06, 2010

Mizuno wave Cabrakan 2

Jag har sprungit i Asics.
Jag har sprungit i Saucony.
Nu ska jag springa i Mizuno

Nära 50 g/sko lättare än min saucony (omni 7). Med de stötdämpande egenskaperna och med balansen i foten. Låg nog att få bra steg ute på ojämna småstigar i skogen. Samtidigt styrkan i tyget från en trailsko, och greppet i sulan. Dock så pass hållbar att det går att springa kortare sträckor på hårdare belag och tillräckligt för att springa på grusväg.
Känns som så mycket jag. Ibland några metrar på asfalt, lite grusvägar, men där jag verkligen vill vara är ute på löparspåret eller i stigarna, eller varför inte rakt ut i skogen, över stock, sten och myr.

Sjukt taggad! :D

Inga kommentarer: