Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, oktober 25, 2010

Svalbard?!

Elin åker till Canada, och jag kan ju inte låta bli att bli riktigt sugen på att själv fara ut i världen och resa. Var?

Då jag stod nere vid "the transplanting machine" på Tassie (Tasmanien) och svettades som aldrig förr slog tanken mig; jag ska till Svalbard!
Men jägmästarstudierna kom i vägen och det blev inget mer än en dröm.
Svalbard, med isbjörnar, 450 meter permafrost och värmerekord på 21,3 grader, och inte ett enda träd på hela ön. Ååå, lockande!!
Från en av de mest sydliga öarna på jorden, täckt av tät regnskog, till en av de mest nordliggande öarna utan ett enda träd. Såklart.

Jag drömmer bort varenda dag numer i tankar på äventyr som jag vill hitta på. Det ena galnare än det andra, och jag inser att jag måste ut och stilla mitt upptäckarsinne för att få ro i själen.

Så vad har jag gjort? Jo, söker för tillfället jobb på Svalbard som forskningsassistent. Suprise! :) Håller för tillfället på att diskutera lön och projekt med forskarna där.
Krav på lön: en skrubb att sova i.
Projekt: Nästan vad som helst, bara jag får vara ute!

Planen är att sticka iväg över sommarlovet och få några månaders lärorikt äventyr!

Hoppas, hoppas, hoppas!
Vill, vill, vill!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad glad jag av att höra dina planer!! Det låter jättebra, håller tummarna. Har du skype? Vi måste ju hålla kontakten när jag är borta! e.fries heter jag.

Andy sa...

Kom du iväg till svalbard? Här är min blog från när jag var där www.svalbardplumbering.wordpress.com grymt ställe åk ;)