Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


fredag, oktober 01, 2010

Fredag

Fredagsshopping på stan med underbara Elsa.
Det bästa avslutet på en vecka måste ju helt klart vara att sticka ner på stan och springa runt i högklackade stövlar bland alla människor och känna stadens puls. Helgen som närmar sig.
Sådana dagar som jag verkligen inser hur mycket jag älskar städer.
Cyklar hem, glad som en nötlärka och inviger helgen med ett glas gott rött vin och Dire Straits i högtalarna (skapat den oslagbart bästa musiken genom tiderna!). Tillagar en gratäng med massor av goda primörer, grädde och ost. Serverar med en vällagad bönsallad och lite bacon. Gott så det fick smaklökarna att krulla sig.
Läser en bok "jag vill ju bara se bra ut naken". Djupt försjunken och snappar upp vartenda ord. Framsidan är inte helt fy skam den heller. Jonas Colting, författaren och en av världens bästa triathleter, poserandes naken på framsidan med själva rubriken rakt framför sig som döljer de mer personliga delarna. Snyggare kropp får man leta efter.
Greger blinkade dock till lite extra då han ser mig djupt insjunken i en bok med en naken man på. Undra om det var själva läsandet eller kombinationen med att jag satt och njöt av middagen samtidigt.
Boken är i vilket fall en guide till fitness och hälsa, med lite tankar, tipps och pepp från Jonas. Bra, tycker jag!

Jag står inför ett livsavgörande val. Vilken inriktning till jägmästare ska jag läsa? Svårt, svårt, svårt! Bokat tid hos SYOn till veckan.
Ska jag bli ekonom, jobba med lövträd i Europa, björnar i Canada, älgstammen i Västerbotten, cellforskning hos popplar, avverkningsplaner, genetik hos granar....

På tal om "se bra ut naken", en kul hemsida att fördriva tiden på:
http://www.lifeportalen.se/

Inga kommentarer: