Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


fredag, september 19, 2008

g day mate!

Efter massor av trakiga flygtimmar ar jag nu framme pa Tasmanien. Resan gick ovantat bra. Jag hittade till gaterna utan minsta problem och lyckades fa med mig bagaget anda fram till den pyttelilla flygplattsen i Hobart (Umea ar stort i gamforelse!).
Det var ratt sa mycket turbulens mellan London och Singapore. Halften av maten hamnade oundvikligen i knat. Som vanligt sa somnade jag som en stock. Jag han se en film innan jag tradde in i en djup somn. Skont! Jag vaknar av att dom delar utfrukosten. Ater av det jag inte spillt ut och sedan landar vi i Singapores 32 gradiga, galet fuktiga, varme. Tur att jag inte ska stanna har, tanker jag! Pa nasta plan och dar serveras middag, bara nagra timmar efter att jag vaknat. Det kanns ratt sa konstigt. Men skont, jag far snart sova igen. Jag vaknarav att flygvadinnan ber mig resa upp stolsryggen for att vi ska landa. Oj. Jag missade fukosten. Det forsta jag far gora da vi landat i Mebourne ar att borja gora av med pengar pa en dyr och inte allt for imponerande fukost. Typiskt! Men i vilket fall sa ar jag ju riktigt utvilad nu. Kanner mig otroligt nog helt anpassad till den nya tidszonen. Skont att slippa forsta veckan helt rubbad. Dessutom sa har varlden slutat gunga, i alla fall nastan.

I Hobart moter Tony och hans bror mig pa flygplattsen. Jag skaffar ett australiensiskt mobilabonemang och sedan aker vi till Cadbury choklate factory. Jumsy! Luktade riktigt gott och sjalvklart fick jag med mig massor av god choklad darifran. Nu sitter jag och vantar pa att middagen ska bli fardig. Riktigt varmt har, 23 grader. Skot! Dessutom ar det underbart vackert. Riktigt kuperat och massor av eukalyptysskog. Da jag gick pa pomenad med Molly och Anna sag vi massor av Wallabyes. Supersota, som sma kangurues!
Tro det aller ej men topparna i narheten har massor av sno. Tonys bror var dar for nagra dagar sedan och da var det tre meter. Skidor, skidor, skidor...tanker jag!! Grymm tanke i sommarvarmen!
Jag alskar dialekten aven om den ar lite svar att forsta. Jag far fraga nagra ganger, men de gar bra. Dom har talamod med mig. Forhoppningsvis slipper jag fraga lika mycket om nagra manader.

Ni far ha det gott dar i Sverige! Jag tror jag ska ut och kolla vad det ar for fagel som sjunger sa otroligt vackert. Som ett musikaliskt mastervark!

Inga kommentarer: