Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


lördag, september 27, 2008

Hastdag

Idag agnade jag och Anna oss at enbart en sak -hastar.
Dagen borjade med att vi for ivag pa en tavling, sk. "showtavling". Anna red sin ena hast, och den skotte sig riktigt bra.
Jag stod och kollade pa och holl pa att frysa ihjal efter nagra timmar, trotts alla klader. Bland ponnyryttarna var det en flicka som inte var mer an tre ar som var med, ledd av hennes pappa. Det var bara sa sott! Hon charmade hela publiken.

Nar vi kom hem drack vi massor av varmt te och sedan hjalpte Anna mig att komma igang med "Emm" som jag ska fa rida under tiden har. Forst longerade vi henne, faktiskt forsta gangen som jag longerat seriost. Det gick jattebra med Annas instruktioner. Efter ett tag satt jag upp pa hasten och arbetade den i de olika gangarterna. det gick hur bra som helst och jag blev helt foralskad i hennes hast. Den ar ratt sa mycket frammat, vilket passar mig eftersom jag ar en ratt sa lugn ryttare. Gissa var jag kommer att befinna mig imorgon...?

Tomas, ett av barnen berattade for mig att det ar "superlordag" idag, dvs. man far en lite skal med godis och sa far man se pa vuxenfilm och vara vaken ett tag till. Sa nu ska jag springa tillbaks och ha lordagskvall, med godis och film. Jag tror jag kan lyckas tigga till mig lite glass ocksa.

Ddagens gulligaste ekipage!

Anna langst bort pa sin hast.

Anna visar mig lite tipps pa longering...
...och sedan forsoker jag, och lyckas! Otroligt! "Ragna som talar med hastar". Fattas bara cowboyhatten, ett par jeans och de grymma bootsen...

..sedan sitter jag upp och det gar hur bra som helst!

Inga kommentarer: