Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, september 28, 2008

Promenad i regnskogen

Ja...sa har ser det ut i regnskogen. Djungel bakom husknuten.


In the jungle, the mighty jungle
We was walking in today
Jepp, i sjalvaste regnsklogen var jag idag. Hela familjen Waites hangde med pa en tvatimmars svang ut i den djupa skogen och visade mig en underbar stig som snirklade sig fram mellan, under och over trad.
Jattefin tur och underbart vader!

Val hemma kakade jag lunch en gang till (kakade aven innan vi gick ut) och sedan gick jag ner till hastarna. Longerade ett tag och red sedan litegrann. Mitt projekt just nu ar att mjuka upp Emm, hon ar lite val stel. Aven jag ska kanna att jag sitter tillbaka i sadeln och kunna hantera ridningen pa ett bra satt.
Precis da jag blvit klar och hunnit spendera en hel del tid i hagen, och klivit innanfor dorren hor jag hur regnet anfaller plattaken. Puh..jag gar in i durshen och bloter ner mig med lite behagligare tempererat vatten.

Redo for en ny arbetsvecka!
Man kan skymta Tony bakom nagra trad, och inser storleken...

Regnskogen har ar ratt sa gron, sa mycket andra farger ser man inte, darfor blev jag sa fortjust i dessa svanpar som vaxte pa en av stockarna som fallt over en back.
Balanserar pa en hal stock over en back. I sanden fanns det kraftor, ca tva decimeter stora.

Anna och Nathalie.
Nya blad pa gang... da dom ar fardiga ar dom cirka tre meter langa! Jag holl i ett stor blad idag, och man kande sig ratt sa liten...


En geting som Tony slog medvetslos igar kvall. Jag kunde ju inte lata bli att fota den inna den fick prova pa swimingpoolen i toastolen.





Inga kommentarer: