Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, september 25, 2008

Kameran med pa springturen och hektisk transplanting

Idag tog jag med mig kameran ut pa springturen, vilket gick rätt sa smidigt. Jag tänkte gora ett forsok att visa hur vackert det är, genom att filma lite. Det gick val inte precis som jag hade hoppats, men for dig som ser den sa kan jag intyga att jag tillslut lyckades ta mig hem...
Livet här down under rullar pa. Jag har arbetat och packat plantor i en strumpa (skyddar mot wallabyes vid plantering) och sedan ner i lador. Det kallas "socking". Jag upplever det som om man är en maskin. Varje planta tar cirka tva-tre sekunder, det vill säga galet fort. Segar nagon far man hora det pa en gang. Riktigt stressigt, men det blir lite utav en tävling.
Idag slapp jag socking. Pa formiddagen var jag barnvakt at Nathalie. Vi ritade sälar, hästar, katter, hundar och byggde med lego. Jag ovade lite pa mitt munspel. Sedan fick jag prova pa "transplanting", vilket kan liknas med omskolningen i Sverige, fast ända helt annorlunda. Man stoppar in plott-ladorna i en maskin, som packar dom, vattnar dom och gor halen. Sedan ska man sticka ner plantor i dom samtidigt som man ska gallra ut de sämre. I Sverige är jag van att slänga alla rod-bruna plantor. Harär alla plantor rodbrona...attans...kontrollen och nedstickningen gar galet fort, och jag tyckte det var lika svart. Det gav i vilket fall mindre robotkansla än "sockingen".


I ovrigt gar det bra.. Jag trivs verkligen, även om jobbet inte ar sa inspirerande. Med ljudbok sa fungerar det dock ratt sa bra!

Jag ar overlycklig, for det finns photoshop pa denna dator, sa nu kan jag beskara bilderna som jag vill!Det regnar i regnskogen. Utsikten fran jobbet. Riktigt vackert!

Pa springturen passerar jag en bäck.

Plantskolan sett fran vagen.

Har ar det lilla kontoret som jag sitter i da jag ar vid datorn.

Gladjeskutt

Stort trad

Det har ar en av Annas tre hastar. Visst har den underbar farg?!

En av alla miljoner blommor som pryder tradgarden.

Jag har tagit sjalvportratt pa mig sjalv da jag ar ute och springer. Anvande mig av "gorillapden". Kolla in tradet framfor mig, tokstort! Flera meter brett, och jag har gatt igenom det och statt i det!

Vackra farger




Inga kommentarer: