Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, september 16, 2008

Ready for takeoff

Hejsan svejsan.
Nu har jag nästan packat färdigt, bara det sista lilla som jag behöver in i det sista, ex. mobilladdare, plånbok, mp3, mobil samt lite kläder som jag precis tvättat.
Jag befarade att jag skulle behöva betala en underbar övervikt. På planet som tillåter minst bagage får man ha 1 väska på 22 kg. Jag packade en väska på ca 17 kg! Packning för ett halvår! Och då har jag ändå fått med allt utom mitt flugfiskespö (skulle bli för krångligt att ta genom gränsen). Tänk så mycket kul jag kan ta med mig hem!
Nu återstår en grundlig städning av mitt rum, det ska se riktigt snyggt ut då jag lämnar det!
Så ska jag röra på mig, och inte sitta framför datorn som jag gjorde igår. I och för sig sprang jag en milrunda, så lite fisk luft fick jag. Lång promenad, cykelrunda och så får jag se vad jag hittar på mer.
Idag ska jag över en sväng till Caroline, som jag insett att jag inte träffat på galet länge! Det jobbiga med att resa bort är ju att man måste säga hejdå till alla, kan man inte få några flygstolar åt vänner och bekanta!?

För dig som undrar när jag kommer titta in på msn, så vill jag påminna om att jag kommer vara 10 timmar fram i tiden. Tex. så är klockan 18:42 i Australien nu, då den är 9:42 i Sverige.

Är det någon som har något riktigt bra boktipps. Jag tänkte köpa på mig några pocketböcker på Arlanda att läsa dels på planet och sedan lite under resan (men jag ska satsa på maxa engelskan). Kanske har du läst någon nervkittlande kriminalare eller deckare i somras, eller en mysig roman. Alla tipps mottages! För ett tag sedan så köpte jag "13 dagar i rymden, efter 14 år på jorden", men den råkade jag läsa ut (rekomenderas!).

Som sagt var, nu ska jag ut och njuta av den svenska luften och naturen samt att kunna röra på mig. Ingen mer dator idag!