Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, september 11, 2008

Inne på sista veckan i Sverige

I natt började jag märka att det pirrar lite i magen inför resan.
Jag har börjar packa och inser att jag kommer få betala en härlig övervikt, men jag tror flygbolagen sätter viktgränserna så att de flesta måste betala övervikt. Suck...stackars plånbok, den blir magrare än magrast!
Typiskt att jag har så utrymmeskrävande intressen; ridning (ridkläderna, tur att jag får låna hjälm!), vandring (vandringskängor, ryggsäck, kläder), springa (springkläder, skor), flugfiske (fiskespö -vadarstövlarna lämnar jag faktiskt hemma!), arbetskläder (oömma kläder, tur att jag kan slänga majoriteten av dessa då jag ska hem) och till det tillkommer regnkläder, badkläder och "vanliga" kläder, varma och kalla, skor, nessesär...ojoj...och ändå lär jag ju glömma hälften!

Till helgen ska jag med pappa till Sjölunda och jaga. Härligt att få njuta av underbara Sverige in i det sista!
På fredag kväll ska jag försöka hinna med att träffa kompisarna för kanske sista gången på ett halvår (snyft!).
Aldrig vila aldrig ro... jag tror jag lyckas boka upp varenda minut i mitt liv, lite krångligt ibland, men jag gillar det!

Igår var jag och pappa ute och sprang. Elsa försäkte hänga med på sin cykel brevid. Det gör rätt så mycket att springa med någon. Tävlingsinstinkten vaknar och man vägrar att "småspringa". Pappa har nyligen kommit hem från Bordeaux, där han har sprungit Medoc marathon. Ett marathon som är en enda stor fest, med vinprovning, ostron och allt möjligt utefter loppet. Dessutom klär alla ut sig. Blir man sugen eller!?!
I vilket fall slutade gårdagens springtur med att jag stöp ner på bron, efter att med lite egna metoder vunnit slutspurten. Helt slut!

Jag fick en tröja av pappa som han köpt i Frankrike, med texten "impossible is nothing". Underbart uttryck!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ragna! Peter din gamla lärare här. Ser att du fortsatt vara en cool tjej med underbara intressen! Du verkar hålla igång som bara den. Autralien låter ju helt underbart. Om jag inte minns fel så var du där i högstadiet också. Blir nog kul för dig. Vad har du för framtidsplaner? Har du sett filmen "Into the wild"? Skulle nog passa dig!
Jag bor ju som bekant i Östersund nu. En stad som skulle passa en fjällräv som dig. Fjällen är bara 6 mil bort. Hur härligt som helst!

ha de bra och sköt om dig down under! kram