Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, maj 15, 2011

På lördagen åkte vi till Mamö över dagen. På vägen stannade vi till i Skånes enda armyshop, mitt ute i ingenstans. Ikädda stadskläder stiger så fyra fnittriga tjejer in i baracken och gubben där inne häpnades av den ovanliga synen. "Fyra unga kvinnor, inte varje dag" utbrister han på kraftig och nästan obegriplig skånska.
Inne i själva staden är det vackert bland alla gamla hus. Jag gör ett storkap på en tjocktröja som jag är toknöjd med. Kommer inte vara dåligt klädd på Svalbard! Ränner runt i affärer tills vi är less och bilar tillbaks till fina Degerberga igen, där jag far ut i löpspåret precis som varje eftermiddag.
Senare på kvällen dricker vi lite vin, äter chokladkaka och spelar sanning eller konsekvens, med enbart sanningsfrågorna. Senare ser vi på Melodifestivalen och hejjar på Saade.

Här bor vi omgivna av ett dussin Litauer som är riktigt skumma och obekväma att ha som närmsta grannar. Dom kan bänka sig på sina stolar med var sin öl i handen och bara sitta och kolla på oss. Jag tror att dom är i Sverige och planterar skogsplantor. Inga fördommar, men dessa verkar riktigt skumma! Vi är rätt så noga med att låsa dörren..

Inga kommentarer: