Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, maj 25, 2011

Tentamen


Vissa lärare har förmågan att göra jobbiga och tråkiga saker till något riktigt roligt. På dagens schema stod föreläsning på förmiddagen och sedan tenta. Blä!! Föreläsaren började med att säga 'nu vet jag att det är tråkigt att lyssna på en gammal gubbe som jag, därför tänkte jag bjuda på öl och korv från byn.' förutom att det var rätt så härligt att ligga i gräset, sola, dricka öl och äta jättegod korv, så var det intressant att lyssna! Sedan var det dax för tentan. Vi fick helt enkelt en orienteringskarta med 21 kontroller, där varje kontroll låg i ett bestånd med några frågor om det. Jag hade jättekul hela dagen och lärde mig jättemycket! Nu lämnar vi skåne och rullar mot småland.

1 kommentar:

Sofia sa...

hahaha, låter som en toppen-tenta! det tycker jag fler föreläsare ska ta efter ;)