Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, februari 08, 2010

blåfråga och oplugg

Blåmärke på armen?
Konstigt? Ja, eftersom fick det då jag var ute och åkte skidor och inte av att råka slå till någonting (hade linne på dagen och borde ha sett det om det fanns där tidigare). Sitter som vid armvecket, ser nästan ut som jag har varit och gett blod och de misslyckades med sticket (nu har jag inte gjort det, för dom vill inte ha dit mig igen eftersom jag fick så lågt blodtryck sist att jag svimmade och blev sängliggande några timmar innan jag kunde få skjuts hem och sedan var de närmsta dagarna bara skit). Tydligen får man blåmärken på armen av att staka allt vad man kan i uppförsbackar. Kanske luftmotståndet jag slog mig på...hehe Men, det går säkert att åka skidor med en blå biceps också.

I övrigt. Idag fick jag för mig att jag skulle köpa en trisslott på vägen hem från skolan, och vann en miljon! Helt sjukt!! Så gissa var det ska vara feeeest ikväll!! Så ska jag boka en jorden runt-resa och bara ha kul i ett år är planen.

Nä, det gjorde jag inte. Varken fest, miljonär eller jorden runt-resa. Men det hade varit trevligt.
Ikväll blir det tråkiga halvkokta makaroner med ketchup (fast den tog slut i helgen, så jag får låtsas att den finns där), lite halvgammal småtorr köttfärssås och en morot (fast jag har bara en halv kvar). Till detta kommer jag sällskapas av tre allvarligt överviktiga böcker med på tok för höga kolesterolvärde (som kolesterolvärde räknas i detta fall alla obegripliga termer och formler som man aldrig mins eller förstår hur de ska brukas). Istället för jorden runt så blir det ett par varv runt nydalaspåret. Ungefär lika bra.
Men vad är väl en dag på slottet?

Misstänker starkt att tentan nästa onsdag blir det första prov ever som jag kuggar. Surt, men också mitt egna fel. Ekonomi är TRÅKIGT och det blir inte bättre om man skjuter upp det man inte förstår till sista veckan och dessutom har absolut noll motivation! Försöker sitta i skolan och plugga på eftermiddagen och räkna, men det slutar bara med att jag snackar för mycket, inser att jag stör de stackarna som faktiskt lyckas plugga och cyklar hem för att själv misslyckas med att plugga. Som nu...då jag satte på bra musik (kulturation) och fördriver tid vid internet.
Jo, jag trivs faktiskt jättebra på jägmästarlinjen. Men träd är mer än pengar på rot!
Längtar till nästa kurs, då vi har Waffe som lärare. Det kan inte bli annat än jättebra!!

Ansvar Ragna, ta nu tag i ditt liv. Öppna ekonomiboken och öppna ögonen. Var öppen för lärdom. Yeha

Ha det gott, igelkott!

Inga kommentarer: