Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, februari 18, 2010

Tenta, kursstart och spikat!

Brr. Det är kallt ute, nu igen!
Igår skrev jag tentan för skogsekonomisk grundkurs. Då jag öppnade tentan log jag, -vilken tur att jag tog helgen i skidspåret och njöt av strålande solsken, istället för instängd i betongbunkern på Mariehem tillsammans med böckerna. Jag hade nog ändå inte klarat den.
Känns mer rätt att sitta inne och plugga till omtenta nu då det är -20 grader ute. Dessutom är det skönt (!) att faktiskt ha kuggat min första tenta/prov någonsin. Mindre nervös inför kommande tentor, vilket kanske gör att jag kan tänka klarare.
Åkte en mil på Nydala, men det var två mycket sömniga varv i kallföre som inte gav så mycket. Inflammation i kroppen på väg, kanske mot en förkylning? Tänkte på lite annat. Tog mig fram på 3ans växel och tekniktränade lite i form av så långa och lugna skär som möjligt. Helt plötsligt så faller jag. Bang ner på vänstersidan. "Vad i hela...!!??", tänker jag. Vad hände där egentligen. Fin, slät, platt mark. Kollar mig snabbt om. Puh, ingen såg min pinsamma bravad!
Avslutar dagen med en efter tentasauna och sedan ser jag Anja -åka mot ett silver-flyga-falla. Flyger upp ur sängen och skriker -neeeeeeej!!!
Somnar som en död.
Ibland kan jag sova sjukt djupt. Så djupt att man verkligen måste anstränga sig för att väcka mig. Tre väckarklockor i två timmar! Sedan börjar jag vakna till och inser att jag försovit mig. Sjukt underbart, jag som verkligen varit så jättetrött så länge.
Waffe föreläste idag, och oj så kul det var! Han är nog Sveriges bästa lärare!

På kvällen var det så dax att skriva provet för förarbevis för skoter. Hade knappt hunnit plugga, men det kändes lugnt. Någon småklurig fråga, där man fick tänka till lite extra.
Läraren rättar och kommer ut. Några här har lyckats spika provet, säger han, viftar med proven och ler. Läser upp namnen på dessa personer. Börjar med "Ragna, du spikade provet!".
Yeees!!
Tog en lugn träningsdag idag. Lite styrka hemma, och gjorde bland annat 17 chins. Jippi, nytt rekord med 2 st! Känns som rejäl träningsverk i yttersida på vänsterbenet som jag föll mot igår, känns konstigt.

Inga kommentarer: