Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, februari 11, 2010

Jag blir galen!

Whaaa, jag håller på att bli knäpp!! Skogsekonomin förföljer mig. Jag vandrar rakt in i den tenta som kommer bli den första i mitt liv som jag kuggar. För att jag varit lat och inte pluggat. För att jag åkt skidor och haft kul istället. Nu känns det som för sent att ta tag i det. Läser förtvivlat och mår bara illa, skit, skit skit, far ut och "trösttränar" istället. Drömmer om tegelstens-ekonomiböcker och en farlig tenta. Depp, depp..
FÖRTVIVLAN! Jag är så sur på mig själv att jag börjar hata ekonomin.

Ingenting går in i huvudet, som blivit som en spärr där Wibe ler och säger "hmm, Ragna, så du klarade inte tentan, ja hur ska det gå för dig i ditt liv. Hade du hoppats på att bli en jägmästare..haha, jag säger då det drömma kan man då alltid, men...!".
Jag som alltid varit duktig på att plugga och blev besviken på ett VG. Jag lovar mig själv att aldrig mer spara allt till sista veckan (jag har läst lite, men sparat allt som jag inte förstått, och definitivt inte läst tillräckligt)!

Jag beslutar mig för att ta en paus och läsa kursboken till skoterkörkortet som jag ska ta nästa vecka, det måste ju vara kul. Garanterat, drömma mig iväg till fjällen. Orörd snö...underbart!

Sätter mig till rätta med en kaffekopp. Öppnar boken, och det första jag möts av är en stor bild på Sören Wibe som ler stort (huvudlärararen i skogsekonomi) (inget ont om Wibe, men nu ville jag ju släppa tanken på allt det där!).
"Moahaha Ragna, du försöker smita från ekomomin, men så lätt slipper du det inte undan!!!"
Impulsartat flyger boken genom rummet, vad har jag gjort för ont för att förtjäna detta?!

Skidspåret nästa, och möter jag någon ekonomilärare där så vet jag inte vad jag gör!!

Inga kommentarer: