Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, februari 15, 2010

Guld och snö snom glimmar

Underbara Kalla, OS guld!!!

Var på Nydala idag och njöt av solskenet och tog i lite extra dagen till ära. Dagen då jag verkligen hoppades på Sveriges första guld i detta OS. Två underbara varv på milspåret. Det var så vackert, med snön glimmande vit på träden och den blå himmelen. Jag tog i järnet, och tror faktiskt att dagens varv tillhör de snabbaste jag någonsin gjort på Nydala. Skönt efter en tid då åkningen gått trögt. Dessutom passerade jag 40-milasträcket denna vinter. Undra hur många mil det blir? Snart går ju IKSU-kortet ut, och då blir det fler varv på Nydala. Funderar på att hålla mig ett tag och enbart köra skidor och styrketräning i mitt fd. studentrum, numera gym. Mycket med små vikter/egen kropp som vikt. Kanske en månad eller så. Det får bli en senare fråga.

På kvällen var jag på första träffen för skoterförarbeviset. Några smarta saker sades, men för det mesta tycker jag de är på tok för överdrivet pedagogiska och tar upp saker som bara känns onödigt och fjolligt. Men det är ju också bra att alla får en chans, även de som har svårare att lära in. Vi slutade klockan 19 ajajaj. Vilken skittid. Samma tid som damerna startade 10 km fristil. Insåg att jag inte skulle hinna hem, så jag cyklade till COOP forum, och sprang in och såg på målgången. Härlig stämning. Har aldrig sett den affärn så tom på folk, och de få som var där var bänkade framför TV apparaterna som var till försäljning. Stämningsfullt, och så underbart! Åter igen, grattis Kalla!

Inga kommentarer: