Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


fredag, februari 12, 2010

Ukonf

De som besökte Ukonfen fick se en rolig inledningsfilm, där en klåfingrig Janne råkar trycka på en knapp med skylten "tryck inte på knappen". Han försvinner in i framtiden, där bland annat grotöl fanns (temat var "tillbaks till framtiden"). Inte konstigt att jag inte kunde motstå frestelsen att bara provtrycka lite på den röda, förbjudna knappen (det var ju en inbjudan!). Nu visade det sig att bakom ryggen på mig döljde sig en lömsk fotograf som fångade mina klåfingriga händer. Själv var jag besviken. Jag befann mig fortfarande i nuet, och hade inte sett skymten av flygande farkoster eller grotöl.
Artikeln är hämtad från skogforsks intranät (klicka på artikeln för förstoring, om du vill läsa texten).

På middagen senare på kvällen, som jag inte anmält mig till, serverades öl med etiketten "Grotöl". Damn att jag missade detta!

Inga kommentarer: