Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, februari 11, 2010

Tunnluft...

Otroligt vad tanken på en tenta kan påverka en!
Till och med skidåkningen drabbas. Negativt. Tycker det går segt. Både fysiskt och teknikmässigt. Balansen är som ut funktion och jag ser mer ut som en fisk som ligger och sprattlar hjälplöst på land än någon som kan åka skidor. Benen, armar och allt gör bara ont för att jag spänner mig hela tiden.
Idag var det -10 grader och eftersom jag har en värmeväxlare så åkte den med. Samtidigt som jag var ute på spåret så var det ett gäng andra duktiga åkare (utan värmeväxlare) som jag pronto inte ville släppa förbi. Det gick bara inte för sig.
Tror du jag mådde illa efter bara några kilometer och kände hur jag blev svag, då mitt tunna blod inte fick tillräckligt med syre att skicka runt till hårt arbetande muskler. Blä!
Och så var de krafterna slut, och jag fick släppa iväg åkarna. Jag var sur.
Krafterna var som helt slut, jag var sur och efter bara en mil gick jag hem. Kom på att den senaste veckan som jag knatat hem från Nydala har jag mått illa. Kanske ska jag börja ta varvtid på min åkning. För jag vet ju inte om jag faktiskt åker sämre, eller om jag vill åka fortare och därmed blir mer trött...

Oredo för plugg. Åååå, vad jag är sur på mig själv!!! Varför kunde jag inte sätta mig lite oftare (regelbundet) och lite mer engagerat och plugga. Som något fån har jag suttit i timmar och stirrat ner på samma mening och koncentrerat mig på musiklyssning. Försökt plugga har jag gjort (det är sant), men det har inte gått.

MEN... jag har haft två trevliga dagar på Ukonf (skogforsks konferens). Jättekul att äntligen få höra lite trä-snack istället för bara matte och ekonomi (men jag vet ju samtidigt att man måste kunna sånt också). Toppenbra, trevligt och givande. Nu känner jag mig lite mer uppdaterad ang. den senaste forskningen inom Svensk skog. Faktiskt så har det gett lite hopp i mitt tentadepp...dumma träskalle! :P

Nu ska jag förgylla kvällen med euskefeurats "Det är lika bra att sluta drömma, det går åt helvette i alla fall".

Inga kommentarer: