Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, februari 21, 2010

Sittning

På grund av kyla så blev vinterspelen (sista deltävlingen för att då storskogismärket, består av ett skytte- och ett skidmoment). Synd! Jag for ut i skidspåret ändå och skejtade en sväng. Tungt! Konstigt, jag ramlade ju mot vänster höft/ben för snart en vecka sedan, och det gör riktigt ont. Har haft "täningsverk" av det hela veckan och nu var det svårt att få till något teknikliknande med ett högerben som jag helst höll oböjt. Fan!

Sauna, med rekord i antalet badare. 27 st utbytesstudenter + några skogisar. Summan av denna lätta ekvation kan tolkas som att det blev fullt, även i den stora saunan vi har.
Efterföljande sittning. Jag snackar med några från klassen, som inte hade varit på saunan. "Vad svårt det är att känna igen alla med kläder på", säger jag utan att tänka så mycket. Det stämmer ju, har man bara sett folk i bikini/badbyxor i en dunkel bastu, så är det skillnad att sedan se dem vackert och fullt påklädda. Men såklart så tolkades min kommentar på annat sätt eftersom de inte tänkte på att jag badat bastu, vad hade jag sysslat med på förfesten egentligen om jag sett alla dessa utan kläder!? Jaja, på skogis börjar vi avklätt för att sedan klä på oss mer framåt kvällen..
Staffans (klasskamrat) bror var med på besök denna sittning. Hälsade och gick sedan fram till Staffan, som stod och pratade med några andra fint kostymklädda.
"Vad lika ni är!", kometerar jag.
"jo, vi kan ser lite smålika ut i kostym. Men det går ju att variera med fluga eller slipps, och lite olika färger..". Oj, missförstånd...
"Jag menar du och din bror, inte alla killars klädsel!"

Haha. Men trots lite kul kommentarer så var det en trevlig sittning. Kul om inte annat med lite oskogisfolk. Språket blev till stor del engelska. Under middagen satt jag bredvid en nya nyzeeländare, en från ukraina, en spanjor, en får litauen och två från klassen. Jättetrevligt, tycker jag! Kul också att snacka lite engelska.

Nu blir det ett uppehåll med sittningar ett tag, kanske bra. Det har blivit lite många på sistone. Kul, men man uppskattar de inte lika mycket om man går varje helg under en period!

Nu blir det skogisfika med Sofia, som är på besök hemma i stan.

Inga kommentarer: